בג"צ על עתירת גרמן נגד ליצמן: אין צו ביניים, המדינה תשיב תוך שבועיים

    ארי וידר | צילום: בועז בן ארי No Comments on בג"צ על עתירת גרמן נגד ליצמן: אין צו ביניים, המדינה תשיב תוך שבועיים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצחון זמני לסגן שר הבריאות המיועד ח"כ יעקב ליצמן. שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות דחתה את בקשת מפלגת יש עתיד לתת צו ביניים שתמנע את האפשרות מח"כ יעקב ליצמן לשמש כסגן שר הבריאות בפועל.

    סיעת יש עתיד טענה בעתירה כי מדובר בצעד בלתי חוקי, אולם השופטת חיות קבעה כי אין מקום ליתן צו ביניים, וקבעה כי על המדינה להשיב לעתירה בתוך כשבועיים.

    מי שהגישה את הבג"צ הייתה בין היתר שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן שאמרה בעת הגשת העתירה: "הבג"צ היום בא להדגיש כי בראש המשרד בכלל ובפרט במשרד הבריאות צריך לעמוד שר במשרה מלאה, על כל הסמכויות הנובעות מכך."

    "אשמח מאוד אם מועצת גדולי התורה תיתן היתר לח"כ ליצמן להיות שר ולא סגן שר. יהיה בכך הישג גדול למדינה בכלל ולמשרד הבריאות בפרט, ולא – יש למנות למשרד הבריאות שר במשרה מלאה".

    מלשכת סגן שר הבריאות המיועד ח"כ יעקב ליצמן נמסר כי מינויו לסגן שר, במעמד שר עם סמכויות מלאות – אושר בבג"ץ. נקבל החלטת הבגץ גם הפעם ונגיב בהתאם.

    מקורבי ליצמן הדגישו כי האמירה של לפיד לפיה ליצמן לא מוכן להישבע אמונים למדינה – שקרית וחסרת כל בסיס. יעקב ליצמן נשבע אמונים כחוק, כחבר כנסת וכסגן שר, בדיוק כמו כל שר אחר.

    מקורביו הוסיפו כי תיפקודו של ליצמן והישגיו למערכת הבריאות ולציבור החולים, היו גדולים ומוצלחים כסגן שר במשרה מליאה, בהשוואה ללפיד, למשל, שלא קידם את כלכלת ישראל, למרות כהונתו כשר אוצר בתואר.

    שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן מיש עתיד אומרת בתגובה לאתר 'קול חי': "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט, אבל עומדים על עמדתנו כפי שהובעה בעתירה".



    0 תגובות